Inburgering - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu Inburgering - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu

Inburgering

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

12 Februari 2015 | Turkije, Kadıköy

Even weer een update vanuit het, inmiddels wat koudere, Istanbul. Om te beginnen, het is hier al de hele week rot weer.. koud, sneeuw, regen en wind. Maar de verwachtingen worden beter dus laten we daarop hopen.

We hebben gisteren een Turkse "verjaardag" gehad. Na de manti, de zure roomyoghurt met vlees en pasta etc, dachten we dat het eten niet erger kon. Dit hadden we mis.. Onze buddy nodigden ons uit om te komen eten voor zijn verjaardag. We vonden dit raar want we waren met 4 meisjes en hij was alleen met ons.. één woord voor deze avond: AWKWARD! We zaten inmiddels al een uur zonder drinken, we begonnen al uitdrogingsverschijnselen te krijgen. Toen EINDELIJK was het eten klaar, na 2 uur.. Ik nam één hap van de kip, en deze was niet gaar van binnen. Daarna probeerde ik de aubergine salade, en dit smaakte naar sigaretten en asbak. Het was echt vreselijk en we hebben een smoesje bedacht om er weg te komen. We zeiden dat we een afspraak hadden met wat meisjes maar zijn stiekem naar de mac donalds gegaan om daar nog een heel menu te eten haha.

Eenmaal thuis van de mac gingen we een spelletje spelen met een hapje en een drankje. O ja, en ik had natuurlijk gewonnen met het spelletje!

Vandaag zijn we weer naar de universiteit gegaan om onze formulieren in orde te maken, daarna zijn we naar SGK gegaan en hadden 50 wachtende voor ons.. Turkse chaos! We moesten bij de SGK iets regelen voor onze verblijfsvergunning.. na 50 wachtende waren we aan de beurt, en wat bleek.. ze konden ons niet helpen want we hadden geen verse handtekening van onze zorgverzekeraar. ELLENDE!!! We zijn daarna naar de Vodafone gegaan om een abonnement te nemen alhoewel ik nu afgekickt ben van internet.. heerlijk om eventjes echt van de omgeving te kunnen genieten ZONDER internet!!

Ik heb het hier nog steeds naar mijn zin, maar ik mis stiekem wel Nederlandse gerechten.. stamppot met rookworst! Hier hebben ze veel dürüm, kebap etc. Vette hap!

Vanavond hebben we een huisfeestje waar we misschien heengaan en anders gaan we lekker een drankje doen in Kadiköy. Morgen gaan we naar onze eigen universiteit om weer vanalles te regelen en daarna gaan we bowlen met de erasmus studenten.

Genoeg te doen dus! En hopen dat het weer wat beter wordt.. want het is een ijzige kou :(

OJA!! en nog iets BIZARS.. er wordt hier op straat gewoon nep geld verkocht, je kunt hier dus briefjes van €50 kopen etc. We stonden met grote ogen te kijken.. bizar! haha

Toedeloe!