CHAOS! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu CHAOS! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu

CHAOS!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

09 Februari 2015 | Turkije, Kadıköy

Er is veel gebeurd gisteren en dat wil ik jullie even vertellen!
Ik werd wakker en hoorde een menigte roepen, ik wist niet precies wat het was dus ik ben bij het raam gaan kijken. Tot mijn verbazing zag ik een hele optocht waar ze in demonstreerde, één en al chaos. Ik en mijn roommates zijn opgestaan en hebben even aan onze buddy gevraagd wat er allemaal aan de hand was. Wat blijkt, er zijn hier in Kadikoy veel demonstraties en het is voor ons niet erg slim om er tussen te lopen dus we zijn binnen gebleven totdat de demonstratie over was.. Althans, dat dachten we.

We gingen opweg naar de vodafone, voor een simkaart voor mij (die alsnog te groot is). Maar we kwamen perongeluk midden in de demonstratie terecht. Ik schrok want ik zag mannen met een soort bivakmuts op en ze riepen samen vanalles in het Turks. We zijn snel naar het Europese deel gegaan want daar is de Grand bazaar. Het regende erg hard en wat blijkt..... de Grand bazaar was dicht! Dus zijn we naar de old Bazaar geweest en hebben daar een man ontmoet in zijn winkeltje die ons meteen als vrienden beschouwde. Ik heb een hoofddoek gekocht voor de moskee en we zijn lekker gaan eten bij de bekende brug, namelijk de Galatabrug. Hier vissen ze op de brug (wel tientallen vishengels) en die vis kun je onder de brug in een restaurantje eten. Dit moesten we natuurlijk proberen.. uiteindelijk had ik tonijn en de rest een pizza en kip! Haha ;)

Eenmaal in het appartement hebben we een huisfeestje gehouden maar dit werd abrupt afgekapt want de huisbaas kwam langs.. geluidsoverlast! Toen zijn we maar gaan slapen en werden we wakker van de schilders..want jaja, ons appartement wordt opgeknapt!