Toerist ten top! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu Toerist ten top! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu

Toerist ten top!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

07 Februari 2015 | Turkije, Kadıköy

Daar ben ik weer en er is in deze korte tijd érg veel gebeurd!
Gisteren zijn we naar de universiteit geweest, dit was een oriëntatie dag. We moesten naar het Europese deel met de boot. Eenmaal de juiste boot gevonden te hebben begon het al.. zeeziek, ik werd een beetje duizelig en misselijk van dat geschommel maar ook daar moet ik aan wennen. Er kwam een vrouw naast me zitten met een kind en ze begon in het Turks tegen me te praten en ze pakte mijn gezicht en mijn haren vast. Ze vond ons érg mooi, dat was zo lief!

Eenmaal aangekomen te zijn in het Europese deel begon de drukte weer maar we zijn snel in de universiteit gevlucht. We hadden iets heel anders van de orientatie dag voorgesteld maar het begon met een filmpje over Turkije wat zich 10 keer herhaalde maar elke keer met een ander muziekje eronder, érg professioneel.... (not). Daarna een speech van de docenten, één praatte gebrekkig Engels en de ander praatte te snel.. oftewel, we hebben er niets van verstaan :-) Eenmaal na de speeches was er een borrel en een hapje (borrel = appelsap of water) (hapje= gevulde cakejes). We hebben even gepraat met een aantal studenten en zijn daarna de stad in gegaan in Istanbul (Europese deel).

Ik was opzoek naar een hoofddoek voor de moskee en we gingen een winkel binnen. Daar zaten een man en een vrouw te eten en ze boden ons meteen aan om mee te eten. Dit hebben we geskipt (het zag er ook walgelijk uit). Helaas heb ik geen hoofddoek gekocht want het was te duur dus zijn we naar een restaurantje gegaan om wat te eten.

In het restaurant was het rare muziek maar het eten smaakte prima. Helaas kwam het eten bij mij er daarna meteen weer uit (overgeven). Ik moet nog erg wennen aan het eten hier maar dat komt vast goed.

Vandaag hebben we chill-dag maar zijn toch hardlopend (hilde in kort broekje) naar de carrefour gegaan, een grote supermarkt 100m van ons appartement af. Iedereen keek ons erg raar aan, sporten kennen ze hier namelijk niet.

Boodschappen zijn ingeslagen, nu is het tijd voor weer wat chillings en dus douche, knot op het hoofd en even lekker relaxen! Vanavond gaan we op stap.. maar we weten nog niet hoe of wat precies! :-)

Guli Guli!

  • 07 Februari 2015 - 17:32

    Ans Konings:

    Ha die Wieteke
    WAT N AVONTUREN EN WAT SCHRIJF JE LEUK..
    GENIET ZE NOG HE ..IK WACHT MET SPANNING OP JE VOLGENDE STORY ..LEUK.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kadıköy

Minor Istanbul

Minor Istanbul

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Nog een maandje

02 Mei 2015

Long time ago!

03 April 2015

Liefde!

12 Maart 2015

Dankbaarheid!

10 Maart 2015

Tripjes!
Wieteke

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6065

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

03 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Minor Istanbul

Landen bezocht: