Tripjes! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu Tripjes! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu

Tripjes!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

10 Maart 2015 | Turkije, Kadıköy

4 dagen geleden dat ik een blog heb gepost, en zoals ik al beloofd had zal ik het goed proberen bij te houden.

We zijn zaterdag naar de Camlica hill gegaan, maar dit ging anders dan verwacht. We pakten een random bus vanaf Kadikoy (onze woonplaats) naar de (dachten wij) Camlica Hill. We kwamen uit in een of ander ouderwets dorp en waren helemaal verdwaald. Eenmaal de goede bus gevonden te hebben naar het juiste dorpje waar de Camlica Hill is duurde het ook nog een uur voordat we het uitzichtpunt werkelijk hadden gevonden. Onze route was duidelijk NIET de toeristische route. Bij een ouderwets wijkje gingen we onder een kapot hek door en via de bossen/struiken/zandpad kwamen we eindelijk bij het uitzichtpunt terecht. We waren inmiddels bevroren omdat de berg op bijna 300 meter ligt, en het daar dus kouder is. Maargoed! Het was het allemaal waard want wát een prachtig uitzicht was het daar. We hebben in een cafeetje een pizza gedeeld en een drankje gedaan en ons gereed gemaakt voor de weg terug. De heenweg duurde zo'n 3 uur.. en wat denk je? Bleek het om de hoek te zijn bij ons, dus waren we met de bus binnen 20 minuten thuis. Tja, vrouwen hè......

In de avond hebben we lekkere rookworst met stamppot gegeten (meegebracht vanuit Nederland) en zijn we daarna naar een huisfeestje gegaan (van de bovenburen). Maargoed, ook hier brachten we weer geluidsoverlast en was het feestje snel afgelopen..

Zondag werd ik wakker van een hard lawaai door de megafoon op straat. Ik stond meteen op om naar buiten te kijken en ja hoor.. de demonstraties waren weer in volle gang! Zoals ik al in een eerdere blog schreef, er zijn hier elke zondag demonstraties en ook zondag was het weer zo ver. Het was internationale vrouwendag dus er waren ook alleen maar vrouwen aan het demonstreren. Shirley en ik lieten ons niet afschrikken en we hebben sportkleren aangedaan en zijn gaan sporten! Daarna hebben we boodschappen gedaan en gekookt en zijn we naar het vliegveld gegaan om Peter en Anouk op te halen. Voordat we vertrokken om naar het vliegveld te gaan gebeurde er weer iets fantastisch in ons "luxe" appartement. Ik wilde gaan stofzuigen en deed de stekker in het stopcontact. Wa denkte? PATSBOEM! Alle lichten vielen uit :-) en dus ook de koelkast. Maargoed, we zijn gewoon gegaan en hebben daarna onze huisbaas geïnformeerd. Deze heeft het opgelost! (werd tijd, ze doen hier totaaaaaal niks!) Nadat we terug waren van het vliegveld zijn we nog even wat gaan eten bij onze favo tent "Patsoburger". Ik wist niet wat me overkwam.. maar de Patsoburger (manager, of iets?) wil me als model voor hun eettent. Ze zijn nu aan het onderhandelen met mijn agency. Zo ziede maar dat ge overal iemand kent tegenkommeh! Ik vind het hilarisch!

Gisteren was een slopende en vermoeiende dag. De wekker ging om 06:30 en ook al hadden we maar 1 les.. ik kon mijn ogen niet meer open houden. Ik was helemaal gesloopt van alles en wilde het liefst mijn bed inkruipen. De leraar kwam zelfs tijdens de les naast me zitten zodat ik een beetje wakker zou worden, ha ha. Na de les zijn Shirley en ik naar Goztepe gegaan om onze tickets voor Antalya op te halen. We gaan 22 april tot 26 april naar Antalya om daar de boel op stelten te zetten! We verblijven in een 5-sterrenhotel met groot zwembad aan het strand en alle feestjes en drank zijn inbegrepen. UNLIMITED ALCOHOL!!!!! Dajis toch niej te geleuve!
Eenmaal de tickets bemachtigd te hebben zijn we weeeer boodschapjes gaan doen. Daarna zijn we even teruggegaan naar de Patsoburger om het een en ander te regelen en toen ben ik om 20:00 mijn bed al ingekropen en heb ik geslapen tot vandaag 08:00! Precies 12 uur geslapen.. ik had het nodig. Het is hier zó ontzettend druk en alles kost veel energie.

Vandaag zijn we weer naar school geweest, 1 lesje (de andere viel uit). En hebben weer nieuwe mensen ontmoet :-) Shirley en ik zijn gaan sporten en hebben WEER gekookt. Jaja, low budget weekje! Want al dat uiteten.. dat merk je wel in je portemoniksje. Shirley is nu aan het skypen en als ze klaar is gaan we een taartje halen voor onze jarige bovenbuurman. EN UITERAARD.. hebben we vanavond daarom een huisfeestje :-)

Morgen weer fris en fruitig naar school! (A-hum..)

Toedeloe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kadıköy

Minor Istanbul

Minor Istanbul

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Nog een maandje

02 Mei 2015

Long time ago!

03 April 2015

Liefde!

12 Maart 2015

Dankbaarheid!

10 Maart 2015

Tripjes!
Wieteke

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 6053

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

03 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Minor Istanbul

Landen bezocht: