Een maand in Istanbul! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu Een maand in Istanbul! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu

Een maand in Istanbul!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

06 Maart 2015 | Turkije, Kadıköy

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geplaatst.
Het eerste bezoek is geweest, Niels en Irma kwamen me opzoeken in het inmiddels wat zonnige Istanbul. We hebben veel toeristische trekpleisters bezocht. Denk aan de Blauwe moskee, Grand Bazaar en typische Turkse restaurantjes. Bij de Grand Bazaar werden we van de ene winkel naar de andere winkel gepraat, erg vervelend.. en alle winkels leken op elkaar, dus zijn we er vandoor gegaan. We hadden die dag zóveel gelopen dat we bijna omvielen van de honger, want tijd om te eten hadden we niet. We zijn teruggegaan naar het Aziatische deel en hebben daar in een restaurantje wat gegeten. Daarna zijn we op de rotsen gaan zitten aan de zee en hebben we heeeeeerlijk gechillt!

Ook hebben we een typisch Cubaans café bezocht waar iemand live muziek speelde. Het was een erg klein maar knus cafeetje en zelfs Niels, die niet kan zingen, heeft een liedje gezongen. We hebben daarna wel besloten om hem nooit meer te laten zingen.

We hebben ook weer gegeten onder de Galata brug bij ons favoriete restaurantje en de sisha (waterpijp) kan natuurlijk ook niet ontbreken op die avond. We zijn daarna met de eigenaar van het restaurant bij een cafeetje wat gaan drinken waarna hij ons de weg wees naar de Marmaray.

Ik heb ook een afspraak gehad bij mijn Agency in Istanbul, het was kort maar krachtig en ik ben al gevraagd voor een eerste casting. Goed nieuws dus! Ik heb er in ieder geval heel veel zin in.

School stelde zoals gewoonlijk niet veel voor, het was ontzettend saai en het is ook erg vermoeiend om de heletijd het geswitch tussen Turks en Engels aan te horen maargoed.. daarna hebben we bij een heerlijk tentje gegeten in Besiktas waarna we daarna naar huis zijn gegaan want we moesten vroeg naar bed want de volgende dag gingen we Anouk naar het vliegveld brengen! :-) Nadat we terug waren van het vliegveld ben ik in bed gaan liggen en ben ik er pas rond half 5 uitgekomen.. ik was he-le-maal gesloopt!

Er is onder ons appartement een winkel waar we altijd water en chips halen. De eigenaars kennen ons nu al voort en we krijgen altijd gratis lekkernijen mee naar huis. Gister hadden we teveel gekookt en had Shirley het briljante plan om een bordje eten naar ze toe te brengen. We kregen in ruil daarvoor 4 mooie bierglazen! Ook al hadden we liever een gratis fles wijn gehad.. maargoed, die hadden we de dag daarvoor ook al gekregen inclusief een shotje Baileys en een klein flesje vodka. We zeiden tegen de eigenaar dat we naar een feestje gingen in Taksim en dat hij met ons mee moest gaan! Hij twijfelde eventjes maar onze overhaal technieken zijn toch goed gelukt en hij is uiteindelijk meegegaan. Waar ik later toch misschien een beetje spijt van had want hij kon zijn handjes niet van me af houden en ik werd er onpasselijk van. Maargoed.. dat blijkt hier de normaalste zaak van de wereld te zijn ;-)

Vandaag ben ik pas weer laat in de middag opgestaan want ik had een ongelooflijke kater en alles draaide om me heen. Ik heb me even gedoucht en we zijn toen gaan eten bij de Happy Moons, een lekker restaurantje om de hoek. Daarna hebben we nog even winkeltjes gekeken en toen hebben we nog een Turkse thee gedronken bij de Simit Sarayi. We waren zó ontzettend moe en gaar dat we thuis nog wat programma's terug hadden gekeken en nu ons weer klaarmaken om lekker naar bed te gaan!

Morgen staat er weer vanalles op de planning. We willen graag naar de Camlica Hill, de hoogste heuvel van Istanbul (268 meter) waar je prachtig uitzicht hebt op de stad. Als het regent dan gaan we lekker shoppen in Uskudar bij een grote shopping mall. O ja, en er moet natuurlijk ook even gesport worden :-)

Ik ben heeeeeel veel vergeten alweer omdat ik hier zoveel meemaak elke dag, dus dit was van een paar dagen! Ik probeer het vanaf nu weer goed bij te houden :-)


  • 07 Maart 2015 - 11:23

    Guus:

    Leuk verhaal! Zo te zien ga je veel uiteten :-p geniet we masr van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kadıköy

Minor Istanbul

Minor Istanbul

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2015

Nog een maandje

02 Mei 2015

Long time ago!

03 April 2015

Liefde!

12 Maart 2015

Dankbaarheid!

10 Maart 2015

Tripjes!
Wieteke

Actief sinds 05 Feb. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 6052

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

03 Februari 2015 - 19 Juni 2015

Minor Istanbul

Landen bezocht: