Love Istanbul! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu Love Istanbul! - Reisverslag uit Kadıköy, Turkije van Wieteke Konings - WaarBenJij.nu

Love Istanbul!

Blijf op de hoogte en volg Wieteke

14 Februari 2015 | Turkije, Kadıköy

Weer enkele dagen verder.. en weer véél gezien!
Gisteren zijn we naar de universiteit van ons geweest om onze vakken te kiezen. We kwamen aan op school en moesten door beveiligingspoortjes. Eén beveiliger vroeg ineens random aan Hilde "Brace?" en wees naar de tanden maar hilde heeft helemaal geen beugel. Een beetje raar vonden we maargoed.. we hebben op school wat meer informatie gekregen over onze vakken en hoe we deze kunnen samenstellen. (Eenmaal thuis hebben we het zo geregeld dat we alleen maandag, dinsdag en woensdag naar school hoeven.. what a life!)

Eenmaal klaar bij de school hebben we wel een half uur naar de bus gezocht. Onderweg zagen we ineens enkele zwerfhonden rennend en blaffend achter een jongen aan rennen. We zeggen bij elke zwerfkat en zwerfhond "Rabius gesignaleerd, rechterzijde". Maar dit waren er wel heel veel en we wisten niet goed wat we moesten doen, we raakte in paniek. De jongen was overigens gebeten door de honden.
Eenmaal het busstation gevonden te hebben zijn we weer met de boot naar huis gegaan. Shirley was overigens nog steeds ziek van de kip.. :-( Daarna zijn we nog winkeltjes gaan kijken in Kadikoy, waar we wonen, en hebben we nog het een en ander gekocht.

Vandaag hadden we een old city tour. We zijn naar de Hagia Sophia geweest maar ik heb niet heel erg opgelet want ik had het zó ontzettend koud dat ik bijna van mezelf af ging. Ik heb toen snel bij een tentje handschoenen gekocht maar werd nog steeds niet erg warm. Na de Hagia Sophia zijn we naar de Germain Fountain gegaan en naar de TopKapi. We moesten een hoofddoek op doen om binnen te mogen en natuurlijk de schoenen uit. Daarna stonden we in de rij voor de Blue mosque, maar we mochten nog niet naar binnen omdat het gebed bezig was. Tijdens het gebed gaan de deuren dicht en mogen alleen de Turkse bevolking erin. We hadden het zó koud dat we maar thee gingen drinken. We zouden eigenlijk met de groep mee gaan maar we zijn ook daar afgehaakt want we kwamen op een ongezellige zolderkamer uit waar het steenkoud was. We zijn in een cafeetje verderop gaan zitten en hebben daar een drankje gedronken.

In de avond zijn we weer onder de Galata Brug gaan eten. De baas en het personeel kende ons nog en ze boden ons een gratis sisha (waterpijp) try out aan. Wij zeggen daar natuurlijk geen nee tegen! Enkele uren later bood de baas ons ook aan om naar een kroegje te gaan waar ze live muziek hadden. Ook dat willen we wel meemaken! Dus heeft hij ons naar die kroeg begeleid. We kwamen binnen en de discolichten stonden al flink aan. Het was een hippe tent met lekker bier! Ja ja.. Wieteke drinkt bier, Bomonti bier. De drank is hier namelijk zó ontzettend duur dat het ook de goedkoopste optie is.

Hierna zijn we weer met de boot richting huis gegaan en hebben we nog wat brood gehaald voor Shirley want helaas ligt ze nog steeds ziek op bed.. :-( Hopelijk gaat het snel beter met haar!

OJA!!!!!! Toen we deze week op de boot zaten zagen we ineens tientallen dolfijnen uit het water springen. En vandaag zagen we er weer een paar vanuit het restaurant (uitzicht op de zee) Ik krijg er kriebels van in m'n buik, zo gaaf!

LOVE LOVE LOVE LOVEEEE ISTANBUULLLLLLLLLL